Bermuda 2 - Reisverslag uit Saint George, Bermuda van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu Bermuda 2 - Reisverslag uit Saint George, Bermuda van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

Bermuda 2

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

07 Maart 2013 | Bermuda, Saint George

Toen we vertrokken van Cuba, waar we trouwens in Havana lagen, was er veel minder zeeziekte. Alleen het bleef koud, rond de 18 graden wat voor ons heel verschrikkelijk koud is omdat we heel lang in een tropisch klimaat hebben geleefd.
Intussen hebben we nu ook een hele nieuwe crew, de laatste zijn op Cuba vervangen.
Het varen liep op zijn rolletjes, totdat we de bermuda driehoek ingingen.
Tijdens de nachtwacht waren we aan het chillen en toen ineens kwam er een mayday van een dutch vessel binnen, dus hebben we gelijk de kapitein wakker gemaakt. Toen werden we gebeld door de Australische kustwacht, om te vragen of alles goed ging met ons omdat wij blijkbaar die mayday hadden uitgezonden, maar we konden nergens vinden dat wij die mayday hadden uitgezonden. Ingo en Adrian hebben gelijk naar allemaal mensen gebeld en gemaild om te zeggen dat er niks aan de hand was, en dat die mayday een ongeluk was. We weten nu nog steeds niet hoe het is gebeurd.
Een paar dagen later was er ook iets gebeurd. Een paar gingen het mainsail naar beneden halen, maar toen knapte de toppinglift, de lijn die de boom vasthoudt, dat grote ding achteraan het schip. Gelukkig bleef ie ergens aan hangen dus viel hij niet gelijk naar beneden maar ging het wat langzamer. Uiteindelijk viel hij op het deckhouse en op de reling, maar er is nauwelijks schade, alleen de lijn is wel kapot.
Tijdens mijn wacht hadden wij de taak om de boom van het deckhouse af te halen en in de houder te plaatsen, maar dat is nogal een klus want dat ding weegt 4 ton, maar na een uur was het ons gelukt. Nou toen waren we wel wakker hoor!
Gelukkig zijn er ook leuke dingen gebeurd, want ik heb ook gesolliciteerd voor een longtermjob, nautical publication and chart manager. Ik ben aangenomen en nu moet ik zorgen dat alle kaarten up to date zijn en ook blijven. Ook was er de scheepsovername die op de laatste vaardag was. Ik had ook gesolliciteerd en ik ben watchleader geworden. Mijn taak was vooral zorgen dat de dingen aan dek gebeurden, vooral bij het aanleggen moest ik zorgen dat alle fenders en mooringlines goed gelegd werden. We legden als eerst aan in Saint George, waar Ingo ging inklaren maar waar we eerst ook een schoonmaakinspectie hadden maar die we ook gehaald hebben. In Saint George hebben we een rondleiding door de stad gehad en een toespraak van de burgemeester. Ook hadden we een voorstelling van een vrouw die veroordeeld werd voor roddelen en hoe ze daar vroeger gestraft voor zou worden. Ze werd in een stoeltje gezet en een paar keer in het water gegooid.
Verder hebben we vooral school gehad.
Op onze vrije dag voeren we van Saint George naar Hamilton, waar we nu liggen. Dat hoorde ook nog bij de scheepsovername dus kon ik ook lekker meehelpen.
In Saint George zijn we ook naar de burgemeester geweest, maar dat was een iets meer privé bijeenkomst, speciaal voor ons. Het was een hele leuke man en die heeft ons allemaal dingetjes over Bermuda verteld.
Gisteren hadden we gewoon school, maar toen vonden we een kakkerlak, dus dat betekende dat we vandaag de hele dag weer een kakkerlakken schoonmaak hadden, wat niet heel leuk is want de hele inhoud van je kisten moet eruit en dan moet je kisten eerst schoonmaken met citronella en dan met bleek. Ook de je hele bed moet er uit en als je een onderbed hebt moet je ook alle spullen onder je bed eruit halen en ook alles met bleek schoonmaken en sommige bedden werden ook ingesprayed met kakkerlakken spray. Gelukkig is er niks gevonden. Morgen gaan we naar een universiteit, waar we lezing krijgen over de economie van Bermuda. Overmorgen gaan we naar het BIOZ, waar we ook een lezing over de maritieme biologie van Bermuda krijgen. De planning is dat we zondag weg gaan, na de storm. Dan zijn we onderweg naar onze laatste bestemming, de Azoren! Een paar mensen vinden het niet erg maar de meesten vinden het niet zo leuk dat we al weer bijna aan het einde zijn, en dat heb ik ook wel. Het varen is veel te leuk.
Tot de volgende keer!

• 07 Maart 2013 - 12:01

Micky:

Oh oh, die Bermuda driehoek toch!
    Zo maak je wel een heleboel meer mee dan je van tevoren bedacht had!
    En nu op naar het laatste stuk, ik kan me helemaal voorstellen dat je nog niet terug wilt, maar wij zijn allemaal heel blij dat je er over een paar weken weer bent hoor!
    Dikke kus van mama

• 16 Maart 2013 - 12:57

Familie Nijhuis:

Hoi Charley

We hebben net met z'n allen je bericht gelezen. Je maakt weer van alles mee! We vinden het leuk je berichten te lezen maar vinden het natuurlijk leuker om straks je verhalen in het 'echt' te horen. Veel plezier de laatste weken, op weg naar de Azoren en daarna naar huis.

Groeten van ons allemaal!
    De Nijhuisjes