Bermuda 1 - Reisverslag uit Saint George, Bermuda van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu Bermuda 1 - Reisverslag uit Saint George, Bermuda van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

Bermuda 1

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

07 Maart 2013 | Bermuda, Saint George

Hier weer eens blogje! Het is echt al een tijd geleden, want op Cuba was er helemaal geen internet. Nu liggen we in Hamilton Bermuda.
Toen we van Panama vertrokken, moest iedereen wel weer even wennen want we waren natuurlijk lang aan land geweest, dus was er weer veel zeeziekte. Alleen, ik werd niet zeeziek. We waren ongeveer met 5 die niet zeeziek waren. Ik vond dat natuurlijk heel prettig, dus heb ik de hele dag geholpen met zeilen maar omdat ik zo druk bezig was, ging het 's avonds niet meer goed dus hing ik gezellig met de anderen over de reling en daarna heb ik de hele volgende dag geslapen, want ik had een schooldag. Na een paar dagen was de misselijkheid helemaal voorbij en functioneerde iedereen weer normaal. We hadden ook nieuwe wachten, en ik zat weer in de rode wacht.
Toen we op Cuba aankwamen, moesten we eerst inklaren en dat was een heel gedoe. We hadden van te voren een mega happy hour gehad, dus alles moest schoon want er kwam inspectie aan boord. We zijn gelukkig schoon verklaard, dus toen kon de kapitein verder met inklaren. Het douane gebouw was trouwens een party tent met een tafel er onder.
We hadden de eerste 3 dagen een programma wat min of meer door Cuba was georganiseerd. We hadden ook onze eigen gids. De eerste 2 nachten hebben we in een soort kamp geslapen en overdag werden we met een bus overal naar toe gereden, zoals het Jose Martin memorial en een kunstmuseum en kunstschool. Ook gingen we 's avonds ergens op bezoek en daar hebben we ook salsa les gekregen.
Na die 3 dagen gingen we 4 dagen naar Vinales, waar we ongeveer met z'n 4en in een 'casa particulara' zaten, wat een soort bed and breakfast is. Het eten was heel erg lekker, en de kamers waren heel erg mooi. We lagen met z'n 2en in een kamer en we hadden een eigen badkamer en een 1 persoons en een 2 persoons bed. In Vinales hadden we elke dag 's ochtends een programma en dat we 's middags vrij hadden. De eerste middag gingen we met de helft paardrijden en zijn we langs een tabaksplantage gegaan waar ze ons hebben laten zien hoe je een biologische sigaar kan maken. Uiteraard hebben we die ook uitgeprobeerd met z'n allen. De andere helft ging fietsen.
De volgende dag gingen wij fietsen, en toen zijn we naar een grot gefietst, waar je een stukje kon lopen en aan het eind ging je een eindje in een bootje varen.
De laatste dag mocht je 's ochtends wandelen, maar je mocht ook uitslapen en toen hebben wij gekozen voor uitslapen. Aan het eind van die dag waren we weer thuis, op de Wylde Swan. Het grappige was dat het die dag heel slecht weer was, en dat iedereen het super koud had. Iedereen liep in 3 truien.
In de dagen daarna vertrokken we richting Bermuda.

• 07 Maart 2013 - 10:47

Oma Leonie:

Lieve Charley,
    Wat maak je toch veel mee.
    Probeer nog maar veel te genieten en leren de laatste maand.
    De tijd begint toch al weer op te schieten.
    Alles gaat toch te vlug voorbij.
    Een dikke kus van opa en oma