23-10-2012 21:58 - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu 23-10-2012 21:58 - Reisverslag uit Makkum, Nederland van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

23-10-2012 21:58

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

23 Oktober 2012 | Nederland, Makkum

¡Hola!

Vandaag hebben we voor het eerst gevaren. De planning was dat we gisteren al naar Texel zouden varen, maar het was de hele dag erg mistig, en de radar was nog niet geïnstalleerd dus konden we niet varen. In plaats van het varen hadden we een soort carrousel, de witte wacht ging als eerste Makkum in om een paar vragen te beantwoorden die Rolf en Maarten hadden gemaakt. Daarna hadden we onze eerste Spaanse les van Josje. Als laatste hebben we iets met touwen gedaan.
Na onze vrije tijd was het tijd voor het avond eten en we gingen kip, sla en aardappeltjes eten, wat erg lekker was.
Toen hebben Roos en Chris en ik lekker gekaart. Uiteindelijk zijn we met de meesten om half 12 gaan slapen en iets later kwam de rest.
Vanochtend werd ik om kwart voor 7 wakker gemaakt omdat ik in de keukenploeg zat samen met Julie en Naomi.
Na het ontbijt (en het opruimen) gingen we dus voor het eerst varen. Helaas gingen we niet zeilen maar voeren met de motor.
We waren rond 4 uur op Texel en daar gingen we naar het NIOZ (nederlands instituut voor onderzoek op zee). Daar kregen we een presentatie over een aantal onderzoeken wat we moeten uitvoeren op zee.
Normaal zouden we vandaag naar Amsterdam varen maar dat was dus vertraagd, daarom zijn we om 8 uur weggegaan van Texel en nu varen we 's nachts door naar Amsterdam. Dat houdt wel in dat nu al de wachten zijn ingegaan wat eigenlijk pas zou beginnen na vrijdag. Ik zit in de witte wacht, dus dat houdt in dat ik van 04.00/16.00 tot 08.00/20.00 wacht heb, maar omdat ik vandaag in de keukenploeg zat hoef ik vannacht niet wacht te lopen en kan ik lekker slapen.
Na het avondeten heb ik met Yves, Chris, Thierry en Maarten heel lang gekaart.

  • 28 Oktober 2012 - 07:33

    Marga:

    Hallo Charley

    Van Sander hoorde ik dat jij mee bent met de boot.
    Wat een ervaring, spannend en vast veel lol met elkaar .
    Ik wens jou een hele fijne tijd op deze boot tocht .

    Hartelijke groeten van Marga en heel veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 16186

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2012 - 21 April 2013

School at Sea

Landen bezocht: