2-11-2012 Plymouth - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu 2-11-2012 Plymouth - Reisverslag uit Plymouth, Verenigd Koninkrijk van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

2-11-2012 Plymouth

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

04 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Hoi,
Hier weer een blogje, al een tijdje geleden sinds de laatste keer. Er is veel gebeurd, natuurlijk het echte afscheid en het eerste echte varen.
26 oktober was het echte afscheid, en het plan was dat we daarna gelijk door zouden varen, maar door het weer hebben een dagje aan de kant van IJmuiden gelegen. De volgende dag vertrokken we echt, richting Tenerife met de planning om in Cherbur het slechte weer af te wachten, alias ‘Toni’ de orkaan.
Die ochtend werd ik al met koorts wakker dus was ik in bed gebleven, maar toen we om 12 uur vertrokken, werd ik 10 minuten later heel erg zeeziek wat erg vervelend is als er niks in je maag zit. Gelukkig was bijna iedereen zeeziek behalve de crew en 5 of 6 andere mensen. Aan het einde van de dag werd de misselijkheid minder en heb ik tot maandag ochtend geslapen. Die dag heb ik al wel wat gedaan, maar ik had nog steeds koorts. Gelukkig was ik woensdag weer helemaal beter.
Maandag hebben we een dagje voor anker gelegen bij Cherbur en daarna zijn we door gevaren naar Plymouth Engeland, waar we de 30e aankwamen en waar we nu nog steeds liggen. De planning is dat we hier het slechte weer afwachten en dat we maandag richting Tenerife gaan.
De haven hier is heel mooi en groot, en ze hebben hele mooie douches waar we zo lang kunnen douchen als we willen en wanneer we willen.
Wij lopen hier de zogehete Gangway watch, wat houdt in dat we onze wacht in groepjes van 2 verdelen en dat elk tweetal een uur wachtlopen. Ik was eerst ingedeeld met Chris en wij hadden de wacht van 6 tot 7 uur ’s ochtends, wat betekent dat wij ook de Nederlandse en de Engelse vlag moeten hijsen. Gelukkig was bij de eerste gangwaywatch ook de watch leader erbij, want wij hadden per ongeluk de Engelse vlag op de kop en halfstok gehangen.
We zijn gisteren naar de stad Plymouth gegaan waar we groepjes van 5 of 6 moesten maken. We kregen iets toegewezen waar we naar toe moesten gaan en daarvan moesten we een Engelse presentatie maken. Wij kregen als onderwerp helaas het natuur historisch museum.
Nadat we het museum hebben bezocht hebben we nog heel even door het stadje gelopen en toen zijn we weer terug gegaan naar het schip.
Vanavond hadden we onze presentatie en het ging best wel goed, ook al hadden we hem eigenlijk 10 minuten te laat af.
Vandaag heb ik ook weer keuken dienst gehad, want een beetje tegenviel omdat de afwasmachine ’s middags kapot was en dat we alles met de hand moesten afwassen. Ook heb ik geloof ik per ongeluk het eten een beetje laten aanbranden maar het was nog steeds prima te eten zoals al het eten hier :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Plymouth

Charley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 16190

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2012 - 21 April 2013

School at Sea

Landen bezocht: