23-11-2012 Tenerife - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu 23-11-2012 Tenerife - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

23-11-2012 Tenerife

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

22 November 2012 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Hee!
Ik ben weer terug van de top van de Teide!
In het begin was het heel zwaar, maar op een gegeven moment kom je in een ritme en raak je er aan gewend. Vooral de crew was heel behulpzaam. We liepen zondag naar een soort hutje op de berg, waar we bleven slapen. De mensen die daar als eerst waren liepen een stukje terug naar de anderen om hun tassen te dragen wat heel lief was. (ik heb de hele tijd mijn eigen tas gedragen). Ik heb er in totaal 3 uur en 3 kwartier over gedaan. De volgende dag stonden we om half 5 op, om de zonsopgang te zien. Eerst liepen we nog met z’n allen naar het kabelbaantje, waar de mensen met blessures die wel omhoog waren gelopen naar beneden gingen. Ook bleven er nog een stuk of 3 daar wachten omdat zij op waren en niet maar naar de top konden. Vanaf daar was het ongeveer nog 3 kwartier naar de top, waar het heel erg stonk naar zwavel. Ook het uitzicht was niet zo mooi omdat het heel erg bewolkt was. Vanaf daar zijn we weer terug gelopen naar het kabelbaantje waar we de anderen hebben opgepikt en toen liepen we naar beneden. Eenmaal beneden stond daar een bus te wachten die ons weer terug reed naar het schip. Eenmaal aangekomen had Fennardie lekker eten voor ons gekookt wat heel fijn was.
Dinsdag hadden we een uitwisseling met een Spaanse school. ’s Ochtends kwamen ze naar ons. We hebben ze in 3 groepen ingedeeld, een rondleiding, een presentatie over de reis en een presentatie over het SAS-curriculum.
Woensdag ochtend waren we naar hun school gelopen, waar we de Regina Maris troffen die eerder waren vertrokken omdat ze nog langs de markt mochten. Samen zijn we toen de school binnengegaan, waar ze allemaal bordjes met welkom hadden opgehangen. Ze hadden op hun buiten sportveld volleybal, voetbal en basketbal klaargezet. Binnen waren er ook nog veel sporten. Daarna hadden ze allemaal Spaanse specialiteiten gekocht. Om ongeveer 13.30 waren we klaar en liepen we weer terug naar het schip. Vandaag gaan we de bedden wisselen en alles zeevast maken.

• 23 November 2012 - 16:33

L.Cornelissen-Loomans:

Geweldig Charley dat je alles zo leuk hebt beschreven. Wij kijken weer uit naar het volgende.

Veel xxx opa Jan oma Leonie

• 03 December 2012 - 19:27

Micky:

Wat geweldig meid! Helemaal op eigen kracht naar de top, en dat nog met bepakking ook. Ik ben wel supertrots op je!!!
    Veel liefs van je moesje