15-12-2012 Dominica - Reisverslag uit Portsmouth, Dominica van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu 15-12-2012 Dominica - Reisverslag uit Portsmouth, Dominica van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

15-12-2012 Dominica

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

16 December 2012 | Dominica, Portsmouth

We zijn in Dominica! Na 3 weken op zee te hebben gezeten zijn we eindelijk aangekomen. We vertrokken 21 november uit Tenerife. De richting was eerst Dominica maar we zijn vrij snel naar kaap Verde gekeerd omdat Lisa heel erg last van haar buik had en besloten had om naar huis te gaan. Daar werd ze opgehaald door haar moeder en waarschijnlijk komt ze binnenkort weer terug, nadat ze geopereerd is.
Daarna zijn we ‘echt’ vertrokken naar Dominica.
We hebben in Tenerife de wachten gewisseld, waar we dus ook de bedden hadden gewisseld. Ik lig in 23. Ik zit alweer in de witte wacht, wat eigenlijk wel de mooiste wacht is omdat je elke keer de zonsopgang en ondergang ziet. Ik ben ook wachtleider geworden van mijn wacht, wat houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor het schoonmaken tijdens de wacht en ik moet natuurlijk mijn wacht de hele tijd in de gaten houden en zorgen dat ze op tijd komen.
Er waren nog steeds 3 wachten, maar ze waren in tweeën gesplitst omdat de ene helft school heeft en de andere dan een wachtdag.
Ook al heb je dan maar een keer school in 2 dagen, je hebt dan wel gelijk school van 08.00 tot 18.00 uur.
In het begin was het weer nog lekker, een mooi zonnetje en bijna geen regen. Alleen toen er wel regen was, plonsde het echt keihard en ging iedereen douchen onder de regen. Toen we halverwege kwamen werd het echter zoveel warmer, dat het eigenlijk gewoon te warm is. De airco hier aan boord is ook niet zo geweldig, dus dat is niet zo prettig. Zodra je ook maar iets gaat doen, staat het zweet al op je voorhoofd. Ook als je nu keukendienst hebt, het is echt een hel.
Het leuke was dat ik van plan was om met Yves en Chris op het voordek te gaan slapen, wat achteraf iedereen wou doen. Eerst lagen we nog een tijdje te ds’en en toen uiteindelijk wilden we gaan slapen, maar toen begon het echt keihard te regenen dus ben ik maar in mijn eigen bed gaan slapen. Daarna zijn er nog wel mensen geweest die andere nachten ook buiten hebben geslapen, maar daar had ik geen zin meer in.
De zee is echt heel mooi, het water is super blauw en heel helder. Ook hebben we vaak dolfijnen gezien en zelfs een keer een walvis. De vliegende vissen springen hier ook regelmatig aan boord. Tijdens mijn wacht hebben we een keertje er 8 gevonden. Toen ik ook weer keukendienst had, had Fennardie een vliegende vis bewaard en die heeft ze toen klaargemaakt voor de keukendienst en voor Koen, en die vis was lekker! We hebben ook een vislijn uitstaan, waar we af en toe wel een of ander grote vis mee vangen, die Fennardie dan elke keer trouw klaarmaakt.
Vanmiddag mogen we Dominica in, wat een beetje lastig is want Dominica heeft geen havens dus moeten we elke keer met onze MOB naar de kust en weer terug. ’s Avonds hebben we een barbecue bij een Nederlands stel die een hotel hebben, en ze zeggen dat we daar ook internet hebben.
Morgen, op mijn verjaardag, gaan we ’s ochtends vroeg varen op de Indian River en ’s middags gaan we indianen bezoeken. Dan gaan we maandag naar het zuiden van
Dominica varen en dinsdag gaan we de boiling lakes bezoeken.

  • 16 December 2012 - 17:42

    Corien:

    Hoi Charley!

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik heb je reisverslagen gelezen en ik was onder de indruk,
    je hebt al zo veel gezien en beleeft!
    Zo te horen heb je het daar wel naar je zin.
    Heb je onze verjaardags vlaggetjes nog uitgepakt en opgehangen?

    Groetjes Corien

  • 16 December 2012 - 17:58

    Micky:

    Ha lieverd!

    Van harte gefeliciteerd hoor! Wat bijzonder dat je jarig bent op de Indian River en bij de Indianen, er zijn maar weinig mensen die kunnen zeggen dat ze op deze manier hun 16e verjaardag hebben gevierd.
    Wat leuk ook om nu een paar foto's te zien; hopelijk volgen er nog veel meer!
    Ik heb genoten van ons skype-contact van gisteravond, wat zag/zie je er goed uit!! Gek he, dat wij je verjaardag al vierden om 00.00 uur en jij daar om 19.00 uur nog niet jarig was. Heb je vandaag al van de speciaal voor jou gebakken verjaardagstaart gegeten?
    Dag meiske, op naar het volgende verslag en nog heel veel plezier en succes. Dikke kus en knuf van je moesje.

  • 16 December 2012 - 19:25

    Willemijn:

    Charley,
    Ik ben jaloers... Als je het echt te warm vind, mag je hier ook wel wat heen sturen hoor! De -5 graden afgelopen weken vind ik toch wel iets te koud...

    Gefeliciteerd btw :)

    Xx Willemijn

  • 19 December 2012 - 17:18

    Leonie:

    Lieve Charley,
    Heb je onze verjaardagskaart ontvangen? Vandaag je reisverslag gezien en gelezen, wat zul jij veel te vertellen hebben als je weer thuis bent.
    Hoe is het nu met je zeeziekte,ben je die al te boven? En krijg je nu echte zee-benen?
    Hoe gaat dat nu met je schoolwerk? Lukt dat ook een beetje bij al je andere ervaringen ?
    Opa Jan is ook heel trots op jou!
    Lieve Charley, een dikke kus vanuit Amersfoort, tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 16190

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2012 - 21 April 2013

School at Sea

Landen bezocht: