28-01-2013 Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu 28-01-2013 Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

28-01-2013 Panama

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

28 Januari 2013 | Panama, Bocas del Toro

Hier toch nog even een mailtje vanaf Bocas del Toro, Panama. De planning is dat we of vanmiddag of morgenochtend vertrekken naar cuba.
Na onze eigen reis zijn we naar een hele goede landbouw school van Panama geweest. We hadden daar 2 kamers gekregen en we hebben daar met de jongens (het was een jongensschool) een dagje meegelopen en geholpen met kippen voeren en koeien melken en op het land helpen etc. Ik heb bij de kuikentjes geholpen die heel schattig waren.
Het communiceren met die jongens was heel lastig, want zij konden geen Engels en wij kunnen bijna geen Spaans. Verder waren die jongens nogal onder de indruk van ons, want ze floten de hele tijd naar ons, en ook naar onze jongens. Daarna zijn we een nachtje naar het lost en found hostel gegaan, in chiriqui. Daar konden we heel veel leuke dingen doen maar daar hadden we geen tijd voor. We sliepen met 24 mensen in een kamer, met stapelbedden van 3 hoog, met een paar 1 en 2 persoonsbedden. De terugweg moesten we zelf regelen met het groepje van ons eigen reis, en we moesten ook onze kleren wassen voor dat we aan boord kwamen omdat anders onze wasmachines dat niet aan konden. Wij hadden ons groepje weer in 2en gesplitst.
Toen we wegliepen van het hostel viel ik op het bergpad en was ik door mijn enkel gegaan, waar ik nu nog wel een beetje last van heb en wat dus wel jammer was, maar het gaat al wel beter.
Toen we eindelijk weer terug waren heb we de nieuwe crew ontmoet, die mij nu heel leuk lijkt. Het enige vervelende is dat onze watermaker kapot is, waarschijnlijk tot Cuba. Ingo, de nieuwe kapitein, zei wel dat het tijdelijk gemaakt kan worden, maar dan moet er wel elke keer iemand bij staan. We mogen dus 2 weken niet douchen, maar ze hebben wel een zout water douche aangelegd, en daar moeten we het mee doen. Ook is onze kok nu weg, en is de keukendienst wat anders geregeld. Je begint de dag voor je keukendienst na het avondeten met afwassen en schoonmaken, zodat je de volgende dag maar toen het avondeten hoeft te werken. Ook zijn er 5 van ons die het leuk vinden om kok te worden, dus hebben zij 2 dagen keukendienst en dan begeleiden ze ons met koken etc. net zoals Fennardie deed. Omdat we aan onze terugreis beginnen, hebben we de grootste stukken wind tegen en dat betekent ook veel golven en veel deining en van alle kanten zijn we gewaarschuwd tegen zeeziekte dus ik zal de kapitein wel even vragen voor een lekker cocktailtje zeeziektepilletjes.
Onze remedial teacher blijft tot en met Cuba, en die zal ons nog helpen met school. Ook is Monique nu aan boord en zij zal ook blijven tot Cuba.
Gisteren hebben we nieuwe planningen gemaakt, en ik heb het nu zo druk met school en toetsen dat ik ook planningen moet maken voor mijn wachtdagen. Ik ben benieuwd!!

  • 28 Januari 2013 - 17:46

    L.Cornelissen-Loomans:

    Lioeve Charley,
    Wat maak je toch veel mee. Sommige dingen snap ik niet goed,maar dat mag je later uitleggen.
    Veel succes en pklezier op de terugweg.
    Laat de zee-ziekte nu maar overwaaien!!!
    Veel liefs en kusjesn van opa Jan en oma Leonie

  • 30 Januari 2013 - 13:56

    Micky:

    Ha lieverd!
    Wat een leuk verslag weer. Succes met al je schoolwerk, goed je best doen hoor ;).
    Hopelijk hebben we gauw weer contact als je in Cuba bent.
    Dikke kus van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Charley

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 16188

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2012 - 21 April 2013

School at Sea

Landen bezocht: