25-12-2012 Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu 25-12-2012 Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Charley Cornelissen - WaarBenJij.nu

25-12-2012 Curacao

Door: Charley

Blijf op de hoogte en volg Charley

26 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Fijne kerstdagen!!!!
Hier even snel een klein blogje: Ton en ik kwamen er net achter tijdens onze Gangwaywatch dat ze het wylde Swan netwerk niet hebben uitgezet dus hebben we nu internet. De kapitein vond het op Dominica niet zo leuk dat we internet hadden, omdat iedereen alleen maar bezig was op zijn laptop of telefoon, vandaar dat dit dus waarschijnlijk de laatste keer is dat we internet aan boord hebben.
We liggen nu in de haven bij Willemstad, Curacao waar we gisteren aankwamen. Eerst hebben we een nachtje voor anker gelegen bij klein curacao, waar we eventjes hebben gezwommen.
De dagen voor we hier aankwamen, hebben we een hele grote schoonmaak gehad, want er waren kakkerlakken gevonden. We hebben alles overal uitgehaald en ontsmet, maar gelukkig is nu alles weg. We zijn daar ongeveer 2 volle dagen mee bezig geweest. Vandaag mochten we 's middags naar Mambo beach, wat een heel erg leuk strand was. De leraren hebben voor ons een echt kerstdiner klaargemaakt, wat heel erg lekker was. Het bestond uit Caribische specialiteiten.
Op kerstavond zijn we met zijn allen naar een grote kerkdienst geweest ergens op een plein in Willemstad.
Vanaf morgen beginnen we weer aan school, dan houden we het tropenrooster aan, wat betekent dat we vanaf 6 uur 's ochtends tot 12 uur 's middags school hebben, en dat we daarna allemaal leuke dingen gaan doen. (na happy hour natuurlijk). De 27e gaan we naar het slavernij museum en dan komen de zeescouts van Curacao op bezoek, waar wij de volgende dag een bezoekje aan gaan brengen. Ook gaan we onze Spaans nog een keer oefenen op een Spaanse markt hier.
De 30e vertrekken we naar Aruba.
Dit was het voor nu, ik hoop snel weer iets te laten horen!

• 27 December 2012 - 15:54

L.Cornelissen-Loomans:

Lieve Charley,
    Wij (Opa en ik) genieten iedere keer van alles wat jij schrijft en meemaakt.

Je hebt vast geen spijt dat je deze school;-reis (!!!) mee mochtmaken.

Heb je al genoeg van kakkerlakken?

Ik wist niet dat jij ook al spaans sprak.

Nog een hele fijne tijd hoor, maar blijf voorzichtig.

Veel liefs van Opa Jan en oma Leonie

• 17 Januari 2013 - 22:08

Ina Nijhuis:

Hallo charley
    Het is leuk je reisverslag te lezen.Heerlijk even zwemmen terwijl wij hier bibberen van de kou (. de sneeuw is wel mooi) Geniet maar goed van alles wat je ziet en meemaakt. hartelijke groeten van ons allemaal !!!!